Szef pewnej firmy ma opinię twardego negocjatora i zanim zatwierdzi deal ‘musi coś ugrać’. Jego pracownicy wiedzą o tym i żeby uniknąć impasu… sami sugerują dostawcom dodanie „bufora” do oferty.
Absurd? Dywersja? Kryzys przywództwa?
To efekt uboczny tzw. twardego stylu negocjacyjnego.

Miękki styl kojarzy się ze słabością. Tymczasem z perspektywy długoterminowej współpracy B2B to właśnie taki styl jest najbardziej pożądany. Osoba o opinii „twardego negocjatora” nie odniesie sukcesu w perspektywie strategicznej.

Uczestnicy negocjacji miękkich (integracyjnych):
⚞ są przyjaciółmi,
⚞ ich celem jest porozumienie,
⚞ idą na ustępstwa, aby utrzymać relację,
⚞ ufają sobie,
⚞ ujawniają swoje warunki brzegowe,
⚞ unikają rywalizacji o władzę.

Efekty miękkich negocjacji często są osiągane szybko, ale strony mogą nie osiągnąć swoich najlepszych interesów. Jednak w długim okresie taka strategia przynosi efekt w postaci partnerstwa w biznesie.

Z tego powodu u handlowców budujących długotrwałe relacje tak istotne są umiejętności interpersonalne:
➱ łatwość nawiązywania porozumienia i budowania relacji,
➱ empatia
➱ asertywna komunikacja
➱ budowanie zaangażowania
➱ umiejętność przekonywania
➱ radzenie sobie z odrzuceniem.

A co Ty myślisz o 'miękkim’ stylu negocjacji?
.
#KordoEdukacja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *